Originál článek publikovaný na: Klient Air Bank popsal chytrý telefonický podvod. Jak nenaletět?
Jak už bylo dříve bankovními institucemi a médii upozorňováno, v České republice se množily případy takzvaného vishingu, tedy telefonických pokusů o vylákání citlivých údajů o platební kartě či celém účtu. Na Facebooku se objevil popis celého pokusu o „útok“ od jednoho z klientů české Air Bank. Je zřejmé, že podvodníci jsou velmi zkušení a sofistikovaní.…
S podvodníky vydávající se za banku jsem měl tu čest se telefonicky “setkat” již třikrát. Jednou se mi povedlo rozhovor i nahrát.
Buďte obezřetní vystupují fakt profesionálně.
Co mi také vadí, že spousta lidí si plete pojem INICIÁLY a NACIONÁLIE. Iniciály jsou počáteční písmena jména a příjmení.
Tohle známe manželce týden volalo 5 čísel všechny jsme jsme zablokovali mě to zkusili 2x ale smůla je že neuložená čísla nezvedáme
Taky jsem již zprostředkovaně měl tu čest, stačí ale pár kontrolních otázek a je hned vidět že obrazně řešeno “vaří z vody”. Bohužel ale pro starší ročníky, někoho s menší digitální gramotností, ale pro někoho obezřetného, koho zastihnout situaci, kdy tomu nemůže věnovat tolik energii (nemoc, dělá něco jiného), by se onen telefonát mohl stát osudným.
Většina lidí bude sice tvrdit, že ti co se nechali napálit, jsou blbci a že jim se to nemůže stát. opak je bohužel pravdou. Navíc s příchodem AI technologií, které už brzo budou dost uvěřitelné i formou hlasu a videa, bude podobných podvodů bohužel přibývat .
@Antonin_ZIBRITA šlo by se o tu nahrávku podělit? Třeba by to mnoha lidem otevřelo oči a ušetřilo desítky tisíc korun.
Tento díl jsem minul, díky za sdílení. Z videa “Kluci z Prahy” je vidět že máš osobní zkušenost, to mě mrzí, ale je super, že sis jí nenechal pro sebe a podělil se.
Vyhněte se Airbank. Mám u nich mimo jiné i úvěr. Úvěr je pojištěn. Na splátky i pojištění mají nastavené inkaso. Tedy oni mají strhávat mimo jiné i pojistné z mého běžného účtu. Jednoho krásného dne se rozhodli, že si přestanou strhávat co jim patří. A tím mně dostali do “po splatnosti”. Tedy a uměle (a možná záměrně ?) ze mně udělali dlužníka. A nyní mají právo připravit mně o bonusy po řádném splácení úvěrů. Mají právo zpoplatnit mi půjčky atd. A zhoršili mi asi skóring v mezibankovních registrech. Vymlouvají se na technickou chybu. Ale 4 dny ji neřeší a zajímavé, že se ta “technická chyba” vyskytla jenom u jednoho úvěru. Tedy je pravděpodobnější že jde o podvodný záměr ze strany banky. Ještě taková třešnička na dortu je, že z běžného účtu si tu sumu pojištění opravdu vzali. Ale na úhradu pojištění to nepřipsali. A označili mně jako “po splatnosti” .