Tesla zpřístupnila své superchargery pro všechny. Majitelé vozů Tesla jsou mírně řečeno zaskočeni

Originál článek publikovaný na: U nabíječek Tesla mohou nyní nabíjet všichni | Svět Androida

Tesla je synonymem pro elektrické auto Známá je i díky tomu, že vytvořila síť nabíjecích stanic Nyní tuto síť mohou využívat i majitelé vozů jiných značek Vozy značky Tesla patří mezi nejznámější elektroauta a i v ČR je velice populární. Mimo jiné tím, že má k dispozici síť nabíjecích stanic, kolem kterých řidiči elektřinou poháněných…

Na jednu stranu je to od Tesly supe počin. Když už máme v Evropě jednotný standard CCS2, tak proč jej nevyužít. Obzvláště v době kdy jsou stojany volné :battery: :electric_plug:. Tesla, tím že je zpřístupní Tesla Superchargers i ostatním elektromobilům jiných značek (Tesla, Škoda, Hyundai, Volkswagen, Dacia, Kia, Peugeot, BMW, Mercedes-Benz, Volvo, Audi, Cupra … ), vydělá na nabíjení více peněz a může tak rychleji investovat do rozšiřování oficiální sítě Tesla Superchargers, která je v ČR dost bídná :zipper_mouth_face:.

Konkrétně: Nabíjecí stanice Supercharger v České republice

  1. Brno, Czech Republic
    777 U Dálnice664 42Podpora Tesla [228 882 612](tel:228 882 612)

  2. Humpolec, Czech Republic
    E55139601Podpora Tesla [228 882 612](tel:228 882 612)

  3. Kamenný Újezd, Czech Republic
    520 Kamenný Újezd37007Podpora Tesla [228 882 612](tel: 228 882 612)

  4. Lovosice, Czech Republic
    8 . Kvetna41002Podpora Tesla [228 882 612](tel: 228 882 612)

  5. Olomouc, Czech Republic
    421/89 Dolní novosadská78 301Podpora Tesla [228 882 612](tel:228 882 612)

  6. Vestec, Czech Republic
    360 Vídeňska25242Podpora Tesla [228 882 612](tel:228 882 612)

:battery: :electric_plug: Interaktivní Tesla mapa

Na druhou stranu
Aktuální majitelé elektromobilů Tesla moc nadšeni nebudou. Obzvláště ve velkých městech a v nabíjecích špičkách, kdy už teď se ve Vestci u Prahy může čekat i několik desítek minut, než se místo uvolní. Navíc při plném obsazení stojanů V2 se nabíjecí výkon dělí mezi dva stojany (u V3 a V4 již neplatí)

Pokud se ptáte proč majitelé vozu Tesla vozů neradi nabíjejí jinde, tak odpověď je jednoduchá. Cena za kWh je celkem slušná a navíc komfort typu připoj auto a nestarej se, je návyková. Tesla stojany, své vozy po připojení k nabíjecímu stojanu identifikuje, takže už není potřeba otevírat aplikaci, přikládat čip, ani nic dalšího.


Zdroj obrázku

Výjimkou mohou být extra spořiví elekromobilisti, kteří zvolí raději Lidl, který stále nabízí nejlevnější nabíjení elektromobilů v České republice.

  • Typ 2 - 22 kW - AC - 5,90 Kč/kWh
  • CCS - 50 kW - DC - 6,90 Kč/kWh
  • CHAceMo - 50 kW - DC - 6,90 Kč/kWh


Aktualizace článku 15.4.2024
Díky @MisakP za spoustu informací, doplnil jsem je do článku

1 Like

U nás u Lidlu jsou dva nabíjecí stojany a stále obsazené. Už jsem slyšel další řidiče, které to naštvalo. Pokud jednou mají být elektromobily jako jediná možnost a zároveň bude potřeba dobíjet skoro denně, bude muset být tolik stojanů, kolik bude aut. :-)) Myšleno s nadsázkou.

V budoucnu, drtivá většina elektromobilů se bude nabíjet klidně i z klasické zásuvky (kterých má každý domácnost nepspočet) a v podstatě kdykoliv, když bude elektromobil jen tak stát. V ideálním případě se pak elektromobily budou využívat ke stabilizace “chytré elektrické sítě”.

Na veřejnosti to pak mohou být již zmíněné nabíjecí stojany, primárně určeny pro rychlejší nabíjení. Ale drtivá většina se bude zase nabíjet hlavně v době, kdy bude auto stát bez jiného využití. A těch potenciálních přípojných bodů je už dnes dostatek (sloupy veřejného osvětlení, soukromé objekty atd.)

Takže se klidně i bez nadsázky dá říci, že přípojných bodů pro elektromobily máme dnes již dostatek a to i pro ty co žijí v panelovém domě :wink:. Stačí jen chtít a trochu pozměnit mindset.

Článek aktualizován o video s návodem, jak nabíjet ne-testa vozy u nabíječky Tesla, přidán obsah.

1 Like

Tohle musí podpořit stát a příslušné firmy, které ty přípojky zařídí. Nemůžu se jen tak nabourat do sloupu veřejného osvětlení a načerno odtam nabíjet elektromobil. A kvůli možné velmi vysoké spotřebě v konkrétní dobu (například těsně před půlnocí) to bude vyžadovat změny v celé rozvodové soustavě takřka už od elektrárny.