Revoluce ve výrobě baterií pro elektromobily! Tahle se nabije na 80 % za 8 minut a ujedete s ní 1 000 km

Originál článek publikovaný na: Čeká elektromobily revoluce? Tahle baterie se nabije na 80 % za 8 minut a ujedete s ní 1 000 km

Baterie Large-footprint lithium ceramic battery má dojezd až 1 000 km Vyvíjí ji německá firma FEV ve spolupráci s tchaj-wanskou ProLogium Využívá pevný elektrolyt namísto kapalného Maximální dojezd elektromobilů se u novějších modelů stále zvyšuje, ale reálný dojezd bohužel zatím nebývá nijak slavný. Zejména pokud nejedete plynule a rádi si jízdu užíváte. To ale už…

Pokud někdy bude u elektroaut poměr cena/kvalita/dojezd výhodnější než u aut se spalov. motory a elektroauta tak začnou převažovat, bude společnost muset řešit nové otázky:

  1. Kde brát tolik elektrické energie? Bude potřeba více elektráren?

  2. Jaká bude zátěž na celou soustavu, bude-li každou noc se nabíjet několik desítek až stovek tisíc aut?

  3. Kolik bude potřeba dobíjecích stanic?

  4. Jaká bude ekologická likvidace starých baterií?

  5. Co bude potom, až se všechno lithium vytěží?

1 Like

Už bych asi nedokázal spočítat kolik článků o takových převratných bateriích jsem četl. Takže až budou …

1 Like

Hlavně že se mluví o co2 a ekologii ale výroba tohohle nesmyslu je vetší humus než auta na benzín a naftu

Ad 1 - malé modulární reaktory jsou v pokročilé fázi vývoje, některé už stojí
Ad 2 - v noci je zátěž oproti dni násobně menší, drtvié většině lidí navíc bude stačit auto dobíjet doslova ze zásuvky jen jako rychlovarnou konvici, protože i to jim zajistí další den 200km dojezdu a víc jezdí jen naprosté miminum lidí. I obyčejná 220V/16A zásuvka je pro 80% lidí zárukou, že budou mít vfětšinu roku klaždé ráno zcela plnou baterii (průměrný nájezd v ČR je mezi 30 - 50km za den, tedy asi 7 kWh elektřiny, 2 hodiny dobíjení z obyčejné prodlužky)
Ad 3 - hodně, ale až skončí obsese s rychlonabíječkami, klidně stačí malý zahradní sloupek, kde bude z každé strany 220V/16A, pod tím QR kod, tzn “za pár korun” a holt to rozseít na parkovištích
Ad 4 - pokud bude udělaná recyklovatelně, tak prostě zase ty prvky využijí, nevidím problém. Navíc už teď je byznys, že staré baterie dávají do domů
Ad 5 - co by, přejde se třeba na sodík, čtvrtý nejčastější prvek na planetě, v Cíně už řada aut se sodíkovými bateriemi jezdí. Ano, mají menší dojezd, ale jsou levnější a víz výše průměrný český nájezd

Díky za reakci. Uvidíme, jak to půjde. Ohledně takových sídlišť lze tedy očekávat 20 nabíjecích sloupků u každého paneláku? Proč ne? :slight_smile:

Já vim, zní to strašně. Ale vemte si, že třeba v USA byl u každého parkovacího místa malý sloupek, kam se házely mince, je to vidět v řadě filmů. A tady by stačil jeden stejně velký sloupek na 3 auta

1 Like

Přijde mi to zbytečně rychlé. Kolikrát ročně jezdím tak daleko, že bych to využil? Asi 0x.
Pokud jedu dálku stavím na oběd/kafe a dortík a při tom se chci nabít. Nechci po polévce muset jít přeparkovat.