Originál článek publikovaný na: Čeká elektromobily revoluce? Tahle baterie se nabije na 80 % za 8 minut a ujedete s ní 1 000 km
Baterie Large-footprint lithium ceramic battery má dojezd až 1 000 km Vyvíjí ji německá firma FEV ve spolupráci s tchaj-wanskou ProLogium Využívá pevný elektrolyt namísto kapalného Maximální dojezd elektromobilů se u novějších modelů stále zvyšuje, ale reálný dojezd bohužel zatím nebývá nijak slavný. Zejména pokud nejedete plynule a rádi si jízdu užíváte. To ale už…
Pokud někdy bude u elektroaut poměr cena/kvalita/dojezd výhodnější než u aut se spalov. motory a elektroauta tak začnou převažovat, bude společnost muset řešit nové otázky:
-
Kde brát tolik elektrické energie? Bude potřeba více elektráren?
-
Jaká bude zátěž na celou soustavu, bude-li každou noc se nabíjet několik desítek až stovek tisíc aut?
-
Kolik bude potřeba dobíjecích stanic?
-
Jaká bude ekologická likvidace starých baterií?
-
Co bude potom, až se všechno lithium vytěží?
Už bych asi nedokázal spočítat kolik článků o takových převratných bateriích jsem četl. Takže až budou …
Hlavně že se mluví o co2 a ekologii ale výroba tohohle nesmyslu je vetší humus než auta na benzín a naftu
Ad 1 - malé modulární reaktory jsou v pokročilé fázi vývoje, některé už stojí
Ad 2 - v noci je zátěž oproti dni násobně menší, drtvié většině lidí navíc bude stačit auto dobíjet doslova ze zásuvky jen jako rychlovarnou konvici, protože i to jim zajistí další den 200km dojezdu a víc jezdí jen naprosté miminum lidí. I obyčejná 220V/16A zásuvka je pro 80% lidí zárukou, že budou mít vfětšinu roku klaždé ráno zcela plnou baterii (průměrný nájezd v ČR je mezi 30 - 50km za den, tedy asi 7 kWh elektřiny, 2 hodiny dobíjení z obyčejné prodlužky)
Ad 3 - hodně, ale až skončí obsese s rychlonabíječkami, klidně stačí malý zahradní sloupek, kde bude z každé strany 220V/16A, pod tím QR kod, tzn “za pár korun” a holt to rozseít na parkovištích
Ad 4 - pokud bude udělaná recyklovatelně, tak prostě zase ty prvky využijí, nevidím problém. Navíc už teď je byznys, že staré baterie dávají do domů
Ad 5 - co by, přejde se třeba na sodík, čtvrtý nejčastější prvek na planetě, v Cíně už řada aut se sodíkovými bateriemi jezdí. Ano, mají menší dojezd, ale jsou levnější a víz výše průměrný český nájezd
Díky za reakci. Uvidíme, jak to půjde. Ohledně takových sídlišť lze tedy očekávat 20 nabíjecích sloupků u každého paneláku? Proč ne?
Já vim, zní to strašně. Ale vemte si, že třeba v USA byl u každého parkovacího místa malý sloupek, kam se házely mince, je to vidět v řadě filmů. A tady by stačil jeden stejně velký sloupek na 3 auta
Přijde mi to zbytečně rychlé. Kolikrát ročně jezdím tak daleko, že bych to využil? Asi 0x.
Pokud jedu dálku stavím na oběd/kafe a dortík a při tom se chci nabít. Nechci po polévce muset jít přeparkovat.