Originál článek publikovaný na: Překvapivé partnerství! DPD balíky nově vyzvednete na České poště
Společnosti Česká pošta a DPD navázaly spolupráci Balík zaslaný přes DPD půjde vyzvednout na poště Česká pošta tak chce řešit klesající poptávku po jejích službách Ne, není to zapomenutý aprílový článek. Česká pošta a DPD ohlásily partnerství, v rámci kterého si budete moct nechat poslat dopravcem DPD balíček na pobočku České pošty. Zpočátku tato možnost…
Jen to ne. Osobně se snažím České poště vyhýbat jak to jen jde. Tahle společnost by v moderní době s touto nabídkou služeb a jejich kvalitou, za mě již neměla existovat. Tak si škrtám i DPD
Ono se naštěstí zdá, že to je jen možnost. Ale osobně třeba nepoužívám Balíkovnu, přestože má zajímavé podmínky, jen proto, že by balík mohl skončit na pobočce pošty. Pokud změní uložení třeba Zásilkovna, zajdu akorát do jiné vinotéky, ale místo benzinky, která zavírá ve 21 hodin jít na poštu, která má otevřeno tak nějak náhodně, je fakt významný rozdíl. pokud by DPD začalo nedoručitelné balíky (když nejsem doma) ukládat automaticky na poště, bylo by to špatné.
Tak mě osobně Zásilkovna uložila zásilku místo v trafice 7-21 v krámku 9-15. Takže to co popisujete se u nich děje taky.
A to znám i případ, že kvůli obsazenosti uložila Zásilkovna balík na 150 km vzdáleném výdejním místě.
DPD se jako suverénně nejhorší doručovací služba v Čechách, která je mi schopná doručit zásilku ve 30% případů (počítám to), se spojila s druhou nejhorší. Za mě to dává smysl.
Ano, slyšel jsem i o podobných případech, ty mě naštěstí minuly. Ale zatímco u Zásilkovny to jsou jednotky případů na celou republiku, u ČP to byly desítky procent. Ale pravda, těžím z toho, že bydlím v Brně, kde je fakt hustá síť poboček.
A abych jen nechválil, limit pojištění 5000 Kč u Zásilkovny je často málo. Na druhou stranu je super, když chci, aby mně někdo něco poslal, můžu si vytvořit sám v aplikaci novou zásilku a jen mu sdělit kód. Dotyčný to má bez práce a plus je, že ani neví, kam ta zásilka jde. A kdyby se ztratila, odesílatel jsem já sám a můžu si to sám řešit. To je mimochodem velká bolest České pošty, že reklamace řeší odesílatel, kterému to ale je většinou jedno.
Ne, že bych se chtěl úplně zastávat pošty, jednou mi také ztratili zásilku, ale jsou věci, které ovlivňují myšlení lidí. Třeba zpravodajství. Pokud je chyba pošty, resp. doručovatele, tak je napsáno, že “…doručovatel české pošty…”. Pokud je chyba kurýra PPL, DPD,… tak je většinou napsáno “…kurýr přepravní společnosti…” a konkrétně je společnost zmíněna jednou nebo vůbec.
Co se týká reklamace, tak u každého přepravce řeší reklamaci odesílatel, protože on uzavírá smlouvu s přepravní společností, on je plátce služby. Adresát může jen převzít s výhradou, nahlásit poškození, ale nikdy nedostane kompenzaci.
Máš pravdu, já právě proto psal, že u Zásilkovny je možný trik, že to vlastně otočím a “pošlu balík sám sobě”. Ke zbytku se neumím vyjádřit. Já si nevšiml, že by ve zprávách nezmiňovali konkrétní společnosti, ale můžeme číst různá média.