Obří sleva! LIDL má v akci horské elektrokolo s dojezdem až 125 km

Originál článek publikovaný na: Berte, dokud jsou! Lidl zlevnil horské elektrokolo s dojezdem až 125 km

Lidl má v nabídce kromě smart home doplňků a jiných gadgetů i elektrokola Model Zündapp Z801 s 250W motorem podstatně zlevnil Namísto původních 26 999 Kč, jej můžete mít za 19 999 Kč Lidl do svého e-shopu zařadil horské elektrokolo Zündapp Z801 už v listopadu 2022, avšak nyní se na něj vztahuje velmi zajímavá sleva.…

Co je na tom kole proboha horského??? Tam bych ho nepřál ani nepříteli. Je to low level, na pojíždění pár kilometrů po městě do práce ok …

1 Líbí se

Taky mám horské kolo spojené s pořádanými terénními pneumatikami. Ale když jsem se ChatGPT a nově pro porovnání i Gemini od Google, zeptal, “Jaká je definice horského kola.” Dostal jsem tuto odpověď:

ChatGPT od OpenAI

Horské kolo, známé také jako mountain bike (MTB), je druh kola speciálně navržený pro jízdu na náročných terénech. Charakterizuje ho pevnější rám, tlustější a vzorkované pneumatiky pro lepší přilnavost, vyšší odolnost a stabilitu na nerovném povrchu. Horská kola mají obvykle také odpružení, buď v přední vidlici nebo jako plně odpružená kola s odpružením v předu i vzadu, což pomáhá absorbovat nárazy a zvyšuje komfort při jízdě v terénu. Jsou vybavena různými typy převodů, které umožňují snadné šlapání v kopcích a náročných terénech.

Gemini (dříve Bard) od Google

Definice horského kola:
Horské kolo, zkráceně MTB (z anglického Mountain Bike), je typ kola navržený pro jízdu v náročném terénu. Odlišuje se od silničního kola v několika klíčových vlastnostech:
Konstrukce:

  • Rám: Robustnější a menší rám, často vyrobený z oceli, hliníku nebo karbonu, odolává nárazům a vibracím v terénu.
  • Pneumatiky: Širší pneumatiky s hlubším vzorkem pro lepší přilnavost a tlumení nerovností.
  • Převody: Širší rozsah převodů pro zdolávání strmých stoupání a sjezdů.
  • Odpružení: Většina horských kol má odpružení předního kola a u modernějších modelů i odpružení zadního kola pro pohodlí a kontrolu v náročném terénu.
    Použití:
  • Horská kola se používají pro širokou škálu aktivit, od rekreační jízdy v lese a na cyklostezkách až po náročné sporty jako downhill a cross-country.
  • Jsou ideální pro jízdu v terénu s kořeny, kameny, blátem a jinými překážkami.
    Druhy horských kol:
    Existuje mnoho druhů horských kol, z nichž každý je navržen pro specifický typ terénu a jízdy:
  • Cross-country: Všestranná kola pro jízdu na lesních cestách a singletrailech.
  • Enduro: Kola pro náročný terén a sjezdy s důrazem na odolnost.
  • Downhill: Kola pro rychlé sjezdy z kopců s robustní konstrukcí a tlumením.
  • Trail: Kola pro zábavnou jízdu na singletrailech a kombinují vlastnosti cross-country a enduro kol.
  • BMX: Kola pro akrobacii a triky v areálu.
    Horská kola se stala čím dál tím populárnější pro svou všestrannost a zábavu, kterou nabízí. Pokud se chcete dozvědět více o horských kolech, doporučuji navštívit specializovaný obchod s koly nebo online zdroje.

Souhlasím s příspěvkem Romana. Tohle kolo je fake horské kolo :man_biking:t2:.
Ajeťáci, ať radši nepopisují horské kola a povídají si Chat GPT :slightly_smiling_face:
Tohle kolo bych nechtěl servisovat. Ani jeden komponent nestojí za zmínku

Je na té definici horského kola něco špatně? Pokud ano udělej prosím lepší, nebo alespoň oprav tu stávající.

Horské kolo je správně.
Jen asi tady každý převrací oči o čem to tu píšete. Nikdo rozumný by si tohle kolo nekoupil.
Když to převedu na vaš obor, tak je to jako by jste tady psali, že nová Nokia se Snapdragonem 480 slevnila o 10%. Nevadí, že je k ničemu, ale má barevný displej a když jí vytahnete ze zásuvky tak pořád jede…

No zatím to evidentně děláš jen ty. Není to myšleno ve zlém.
Mohl bys tedy vypsat proč tohle elektrokolo za tebe není ok? Ideálně bez různých vytáček a příměrů?

Autor článku opravdu evidentně absolutně netuší o čem píše.

Už jen fakt, že jediné co je pojmenováno jménem výrobce je samotné kolo a značka sedla, na první pohled značí, že to bude sbírka výběhových low-end shit komponent.

Takže co je určitě špatně …

  • vidlice bude max. tak držák předního kola, ale silně pochybuji, že bude aspoň podprůměrně plnit svoji funkci
  • motor v zadním náboji je sílenost, pročpak se asi dnes všechna el. kola dělají s motorem u středového složení?
  • mechanické kotoučové brzdy jsou nepochybně super, pokud člověk váží 50 kg a nechce moc jezdit z kopce. I nějaké základní hydrauliky ala Shimano MT200 budou brzdit o dost lépe
  • nosnost rámu 97,3 kg je taky funny. Jakpak to výrobce takhle přesně na desetinu kg odhadl. Celkem by mě zajímalo proč to není třeba 97,1 nebo 97,5 kg … každopádně s nějakou výbavou aby se na tom bál jezdit kdokoliv nad 85 kg.
  • zastaralý přesmykač s trojtácem, se už nějakou dobu na jakékoliv lepší (a vlastně i horší kola této kategorie mívají max dvouplacku) kolo nedává, protože opravdu neplatí, že čím víc převodů (které se tady Xkrát dublují) tím víc Adidas
  • pokud člověk nemá pod 160 cm, tak vzhledem k užití kola nedává vel. 27,5 moc smysl, tohle je na cyklostezku, kde opravdu není potřeba nějaká velká obratnost. Navíc mě v oficiálním popisu pobavil ten popis, kde se 27,5 kola stále více prosazují. Realita je taková, že dneska vládnou kola vel 29 a 27,5 se doporučují pro specifičtější použití (velikost jezdce, trail/enduro kola na technické traily, kde nejde o rychlost, ale o schopnost manévrovat na malém prostoru).
  • použité pláště a ráfky rozhodně nejsou vhodné do jakéhokoliv terénu
  • jo a chtěl bych vidět reálnou situaci, kdy to kolo na tu baterii ujede těch 125 km. Možná z kopce

Tohle je horské kolo (ve smyslu, k jakému by mělo sloužit) asi stejně jako když někdo zvedne o 10 cm starou Fabii a prohlásí to za terénní auto, protože to má vlkou světlou výšku.

Ve výsledku bude každý trrochu schopnejší gravel na širších pláštích v terénu jezdit líp jak tahle parodie.

Ale hlavně honem berte, mega sleva, nebudou!

1 Líbí se