Elektromobil Xiaomi SU7 Max se nabíjí bleskurychle! Jakého dojezdu dosáhne po necelé minutě?

Originál článek publikovaný na: Elektromobil Xiaomi SU7 vytře zrak bleskurychlým nabíjením

Xiaomi v Číně nabízí své první elektromobily Vozidla SU7 jsou dohromady tři, liší se cenou a výbavou SU7 Max dokáže ujet 10 kilometrů po 40 sekundách nabíjení Xiaomi před nedávnem začalo přijímat objednávky svých prvních elektromobilů řady SU7. První auto od známého výrobce smartphonů vyšel ve třech různých verzích, přičemž ta nejlevnější z nich v přepočtu vychází…

Podstatné je, že k bleskurychlému nabití elektromobilu potřebujeme především velmi výkonnou nabíjecí stanici a ty u nás mají myslím výkon 5-10x menší než 600 kW.

To se pleteš Jirko, už i v ČR, kde z pohledu Evropy patříme k těm zaostalým (viz. obrázek níže), máme nabíjecí stanice s výkonem 350 kW.

Většina elektromobilistů ale nabíjí na zásuvkách/nabíječkách 8-22 kW, jelikož je to šetrnější k baterii a málokomu se doma oplatí mít větší jistič než 16A (případně 32A).

Pokud jsi ale na delší cestě a potřebuješ nabíjet opravdu rychle, mám osobní zkušeností z Tesla supercharger v Brně, který v Tesla sítí patří zatím k těm rychlejším (250 kW). Pokud přijedeš s 10 % baterie (a baterie se nabíjí velmi rychle), nestihneš si zajít téměř ani na tamní toalety v OC Olympia Brno a máš v baterce více jak 50 % (cca 200 Km)

Seznam míst kde jak rychle můžeš v ČR (a nejen tam) nabíjet, najdeš u služby https://kdenabit.cz/, kterou provozují naší kolegové z Mobilenetu.

250 kW (ani 350 kW) není 600 kW. Opravdu ne. Takže údaje v článku jsou spíše propagační bez ohledu na možnosti v reálu.

Ale vždyť já přece reagoval především na toto tvoje tvrzení :wink:

Ano. Neboť jsem měl na mysli klasické nabíjení o výkonu 22 až 50 kW. O jiném nemá smysl se bavit, neboť za rychlejší nabíjení zákazník zaplatí dvojnásobek i více korun.

A kolik myslíš, že by jsi zaplatil za 600 kW nabíjení :slight_smile: ?

Jasný, no. Pokud totiž provoz elektroauta vyjde dráž než provoz auta se spalovacím motorem, ztrácí elektromobilita úplně smysl.

Jirko, mám trochu pocit, že ty vlastně ani tak nechceš debatovat nad tématem článku, že ne? Přijde mi, jako kdyby jsi spíše hledal místo, pomocí kterého řekneš světu jak je elektromobilita na houby, že jo?

Zatím je na houby. Až bude dojezd na jedno nabití aspoň 1500 km, nabíjení levnější a výroba elektřiny i baterií (stejně tak likvidace) opravdu ekologická, pak elektromobilitě budu jen tleskat.

Na houby je akorát ten přístup Jirko.

1500 Km dojezd?
Prozradíš k čemu tak velký dojezd (asi jsi myslel na jedno nabití) potřebuješ? To vážně jezdíš každý den italské Neapole, která je vzdálená cca 1500 Km?

Levnější nabíjení?
Jak bys prosím definoval to co ve tvých očích levné? Pokud si umíš optimalizovat tarif a správně si vybrat dodavatele, můžeš se dokonce dostat do stavu, kdy bude dodavatel platit tobě, když elektřinu odebereš. Ale jinak se na spotovém trhu cena za kWh pohybuje někde kolem 2,5 Kč. Jak levnější bys to ještě chtěl, aby to pro tebe bylo dost levné?

Ekologie výroby elektřiny?
Je přece čistě na tobě, z jakého zdroje budeš elektrickou energii odebírat, zdali to bude uhelná elektrárna, nebo čistější fotovoltaika, větrná elektrárna, nebo někdy v budoucnu nějaký druh fúze atd. Sám si zvol co ti vyhovuje nejvíce.

Ekologie recyklace baterií?
Recyklace baterií je proces, který dnes máme již relativně dobře zmáknutý a pohybuje se mezi 50-70 % a to v tom ještě ani nepočítám “second life battery”, čímž se využitelnost “vysloužilé” baterie ještě zvýší.

Když dojedu k nabíjecímu stojanu, opravdu tam není na displeji na výběr, zda chci nabíjet elektřinou z uhlí, vody, větru nebo fotovoltaiky. Opravdu ne. :wink:

A co se týče poznámky k 1500 km, je to úplně to samé jako se ptát, k čemu vyvíjet lepší výdrž baterií do mobilů, když drtivá většina z nás může nabíjet každý večer doma nebo přes noc, když spíme.

No jak myslíš Jirko. Osobně si elektromobilitu užívám plnými doušky i s rodinou a to i přes to, že žijeme zatím v panelovém domě. Doufal jsem že naše debata bude konstruktivní a plodná, proto jsem ji věnoval čas, odložil vlastní ego a snažil se doložit co nejvíce podložených faktů. Ale vážně ti ji nenutím.

Dobře. Projdu si to důkladněji. Díky za snahu.

1 Like